Tuesday, November 21, 2006

Open house roebuck castle...

Gaya chef..
Maka dengan izin ALLAH pada beberapa hari yg lalu kami bermusyawarah utk mengadakan rumah terbuka sempena hari raya. kali ini agak lewat sedikit memandangkan exam yg berketul2 menyerang kami secara bertubi hinggakan bernafas didalam lumpur..pd bulan syawal kali ini. maka kate dikota, usaha dikerah, tenaga digembleng dan juge perot diisi.. begitulah pepatah yg dapat menggambarkan suasana pd waktu tersebut..

Pengunjung pertama kita..

Aku seperti biase menjadi chief chef . tapi kali nih assistant2ku telah berjaya mengupgrade pelbagai skill didapur yg hollistik. maka tugasku smakin berkurangan.. satu fakta yg aku suke masak kt rumah arepan ini ialah penggunaan dapur gas.. mmg dapur kedua kegemaranku selepas dapur kayu api dimajlis kenduri kendara..cume yg bezenye apabila menggunakan dapur gas maka tidak pasrah utk menganyah periuk spertimana periuk menggunakan dapur kayu api. dan tidak juge menggunakan teknik membungkus periuk dgn kertas surat kahabar+minyak+sabun utk mengurangkn deposit carbon isotop C-14 pd permukaan periuk.rupanya org kampung lg kreatif fr org bandar dlm bab2 nih. cube lah bg org bando, catering bleh aaa.. silap2 idupkan kayu api pon tak lepas.. salah satu petanda hilangnya budaya gotong royong dikalangn komuniti.. sesuatu yg harus difikirkan..

Fido merakus kari kambing

Acara bermasak-masakan syif aku bermula pd pkl 1030 malam..sperti bese aa malam2 aa br chill nak masak..hahah. kali ini aku diberi penghormatan utk mempromosi masakan kampungku, iaitu opor. tp besenye kt pekan bandar diraja opor org buat dr daging.. kerbau lg best.. tp ade pelbagai jenis opor.. terung,ayam,ikan dan juge nenas.. opor ini dilawan bersama nasi minyak serta roti jala n kari kambing..dan proses memasak tamat pd pkl 10 pg..sperti kapal yg tiada nakhoda begitulah juga kelalokan diriku selepas membedal makan dulu. selepas pengunjung pertama pd hari itu ialah encik amad rcsi dan juge sorang junior rcsi dtg, aku bersama fido pulang ker merville utk melayan pro evo sepam dua shingga lah aku terlelap...
Hajat di hati nak posing bg kat cinta..blah aa fido

Manusia didalam kepompong... muke cam mau ja

Camcul caught red handed tgh rakus fries. lps tuh aku ngn dier rakus eskerim plak

Opor yg sedia utk dirakus

Diawal pemasakan

Muke steam tgh masak sambil memikirkan camner nak bg sixpad kt perot..

maka bergumbiralah kami.. aku balik tido penat.. bangun tido sperti bese lapo... bile lapo aku gi gym... hohoh
cheers mate .. selamat.. MAN U kalah. hahahahah

11 Comments:

Blogger ihsan_huhu said...

hoho..opor tuh menatang pe woi??
umah terbuke aku smlm bes doe..hoho

4:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

opor apa.. oporah wimpri?
sori brader.. tadi emosi tak stabil.. maap yep.. skarang sudah tenang2 kembali.. nak gamba che a... rindu sama beliau nih..

6:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

wei, apa nie....

Aku la org pertama dtg...sampai ati ko...sob...sob...

~lando~

1:05 PM  
Blogger penyoo said...

ko dtg tolong... ini dtg makan...

4:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

apa lak, aku datang makan la...ko ingat apa? aku robot ke nak dtg tlg jer? hehe... dahlah gambar aku satu pun takde... *kecewa...keciwa*

~lando~
:P

1:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

haha masok mende lame sgt sampai 12jam...

ecu..

6:27 PM  
Anonymous Anonymous said...

jambu gile rambut fido, jambu siaalll...

9:03 AM  
Blogger penyoo said...

tgk aa sape yg potong.. dh tukg gunting pon jambu superb

12:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

hebat2...kalau tak jadik doktor,,bukak restoran pun laku nieh!

seantero ireland mengaku kehebatan hang memasak...tabik spring!

10:18 AM  
Blogger ihsan_huhu said...

mmg xdek harapan 6pax... xpax buleh...

9:15 PM  
Blogger Ang Choon Seong said...

datang edin kalau mau stay in my castle kena buat roti jala dan bagi resipe bagi gua!

Suruh Jere prepare...kena main bola! Permintaan rumah anak yatim dekat sini.. diapa mau tengok zidane main..

5:35 AM  

Post a Comment

<< Home