Monday, October 02, 2006






Tribute to Marlon Brando

"im gonna make him an offer he can't refuse" begitulah antara ungkapan mamat marlon brando nih dlm sequel pertama the godfather. ntah mcm mane tetibe aku leh berminat nk tgk trilogy nih sekali lagi walopon time kat Banting dulu aku dah pernah buat marathon ngn encek khuledth. mungkin sebab dulu bnyk fast forward disebabkan kepanjangan yg amat kepada trilogy nih maka tak dpt lah nk menghayati sgt. btw bak kate org dulu2 yg baek jdkan tauladan dan yg buruk jdkan sempadan. begitulah dlm cite nih pon ade mende yg kita boleh blajar drpd nyer. tp yg pasti depe nih mmg mengamalkan semangat kekeluargaan yg erat sehinggakan terlampau sgt erat sampai bunuh abang sendiri.. dah nama pon cerita blom tentu betul dan belum tentu salah. melainkan lah kisah benar.. tp aku respek lah ngn lakonan n character si marlon brando nih mereke ni berlakon buat sungguh2 bukan cam pelakon kat malaysia skrang nih mcm sampah pon still berlakon. tp ape2 pon respek lah marlon brando,al pacino, robert de niro n rober duvall blakon. yg laen tuh mantap gk tapi tak dpt aa nak ingat nama depe. hafal anat lg baguih. so begitulah bnyk mende yg baek kite bleh blajar dr dunia barat nih.

Ini mengenangkan aku kepada satu kisah yg amat menarek ketika aku dalam dublin bus dulu. suatu mase dan ketika itu aku dalam perjalanan nak ke city centre dr belfield sampai kt donny brook ader aa makcik sorang nih tak keterlaluan jika aku panggel nenek sbb mengikut anggaran aku umurnya 80 tahun tidak kurang naek bus ni. dier duduk di belakang aku dimana tempat duduknye bercantum dibelakang tempat duduk aku. sampai dekat ngn baggot street tetibe ader suare mcm bertanye sesuatu. aku pon buat blur aa rupe2nye nenek td cakap ngn aku rupenye . mungkin suaranye yg agk perlahan menyebabkan aku tak dgr sangat. tp aper patah perkataan yg aku phm dier tanye psl kopiah aku. aku muler cuak mungkin kene carut ke. rupenye setelah disoal kembali dier tanye aku cam mane aku jaga rambut.. walopon aku pakai kopiah tp rambut aku elok n tak gugur. sbb dier pakai skaf.. lohh begitu ker maka aku pon goreng lah kt makcik nih pakai shampoo ape n baby oil etc.. tetibe tuh selekoh tajam kt st stephen green park makcik nih tergolek jatuh. aku mmg sampai sekarang rase cam menyesal aa tak sempat nak sambar tgn or badan nenek nih. sakit dowh bg wanita yg berusia lanjut cam dier nih jatuh tercampak.. aku hanye mampu menunujukkan simpati.. makcik tuh hanye mampu mencarut2 kepada driver bus kerana mengamalkan pemanduan yg berbahaya...ingatkan aku yg kene carut memule. rupenye driver bus yg kene carut free. sbelom makcik tuh blah dier sempat mengucapkan trima kasih atas tips2 dr aku. aku belajar sesuatu yg baru dlm hidup aku pada saat dah ketika itu..


p/s--> jgn terlalu masyuk bersembang walopon anda didalam bas..

2 Comments:

Blogger ihsan_huhu said...

jgn mengorat nenek tau walaupon anda tiada minyak utk dijual...

1:19 AM  
Anonymous Anonymous said...

hehe dah katam ke game godfather ;)

~ecu

12:11 AM  

Post a Comment

<< Home